Det er direkte vondt å se natsume holde 15 års jubileum og lansering av det nye harvest moon spillet.
Det står om det hele tiden, og de deler ut bamser til de som forhåndsbestiller, om jeg er heldig får jeg kanskje kjøpe det om ett år. Hvis det i det hele tatt kommer ut i salg i Norge, ellers må jeg nok kjøpe det på nett som vanlig.
Så hvorfor går disse søte og herlige spillene så dårlig i Europa? Det kan ikke ha noe med at de ikke kommer hit før 2 år etter de er gitt ut i Japan, ett år etter USA. Alt som var nytt med spillet når det ble laget er jo nå over alt og du føler du betaler for et gammelt produkt (noe du faktisk gjør)
Sensuren, eller forandringene som de gjør i spillet i mellom de amerikanske og europeiske versjonene er noen ganger så rystende og uforståelig at man lurer på om noen prøver å ødelegge for dem med vilje. Spesielt harvest moon ds var utsatt for dette.
Så hvordan regner de med å få solgt et spill som kommer to år for sent, ikke i butikkene, ikke oversatt (er en del barn som ville ha elsket disse spillene), og i så dårlig kvalitet at du kjøper spillet for å la det ligge i hylla mens du spiller den amerikanske versjonen nedlastet.
Nok et eksempel på hvordan soner ødelegger spill glede totalt.